Jumaat, Disember 25, 2009

Ujian dari Illahi..

24/12/2009... jam 0830

my sis kol n bagtau yg bapak sakit balik..
hah?? terkejutnye aku ase...
down seketika..
akk ckp perot bapak dah keras..
omg.. mesti dah truk..
bapak kat ospital slim.. pagi tu bapak terjatuh lam bilik air
akk n abg angkat ramai2 masuk lam kete
bapak x dapat nak membantah sebab dia dah x mampu nak bersuara..
paksa jugak bawak g ospital..
kat spital doc cakap bapak kn pendarahan lam perut..
ulser usus.. patut la mlm tu bapak skit sgt..
mak ajak g ospital die x nak..

pastu bapak perlu di operate... kat slim tade doc pakar..
bapak di hantar ke osptal sg buloh..
dekat ngan umah akk n abg aku
memudahkan urusan sume..
ptg tu sampai di sg buloh..egtkan trus wat operation,,
upenye kn tahan lagi... x tray lagi..
masuk air n darah lagi..
sampai stabil... akhirnya mlm kul 1 pagi baru operation di jalankan..
bayangkan bape lama bapak aku menunggu waktu itu??
betapa sakitnya dia..
ya Allah.. hny Tuhan yg tahu hati kami sewaktu bapak di dalam wat pembdahan..
kuman ulser yg pecah tu dah merebak ke organ2 lain dalam badan..
buah pinggang,jantung,hati sume dah kena kuman..

mencurah2 air mata aku mendengar berita itu..
operation ttp di jalankan.. hanya doa kami iringi..
tawakal.. doa moga2 pembedahan berjalan dgn baik..

pembedahan selesai pada pukul 5 pagi..
bapak selamat tapi organ dalaman sume dah di jangkiti kuman..
doctor mengatakan bapak hny tunggu masa..

skang bapak koma..
sedihnya tatkala melihat bapak dengan wayar dimuka dan di badan..
hanya sistem bantuan pernafasan membantu bapak masih ber tahan...
nadinya lemah.. aku terpaksa bersedia menerima apa saja ketentuan Allah...
aku sentiasa berdoa untuk bapak..

bapak.. ain syg bapak sgt2...

ya Allah...
permudahkan lah baginya dlm menempuh ujian ini..

amin ya rabbal alamin...


3 ulasan:

fatyn berkata...

ain. sabar banyak2 eyh?

Tanpa Nama berkata...

al fatihah wat arwah..
hmmmm ade lg blok ni ek..huhuhu

cik rozess berkata...

thanks sume...;')