Selasa, Ogos 31, 2010

my far-me-li


keluarga ku yg bahagia...^_^

BAPAK.. we'll miss u.....

Al-Fatihah utk arwah bapak.... amin.....











** dapat berkumpul 1 keluarga.....bukan senang kan!!! kadang2 raya pon xterkumpul semua.... harap kami sekuarga sentiasa bersatu...
amin.......

Isnin, Ogos 30, 2010

hapi fasting des..^^

lihat!! lihat!!

^__^ luv all... ni pic semalam.. majlis berbuka puasa utk bekas2 student
SEMETRO
ia telah di jalankan di
VILLAGE VIEW
.. terletak nun jauh kat dalam bandar baru bangi..
haishh..agak jauh di situ...=P ... kaki dan tgn yg dapat juin ade la kat-kat 16 org...
(kira la sindri)..=P
best kan??
dapat jumpa kawan2
SEKAMPONG
... ske sgt.. dapat berkongsi cerita...
berborak sakan la kitorg...
sume dah lain2 hala tuju... ade yg dah kerja.. kerja ngan jayanya...
aku?? aku masih lagi belajar... belajar hingga ntah bile..
haha... semalam pakat ramai bawak pasangan hidup masing2...^^
smoga kalian bahagia... n cepat2 la kawen..
leh aku mkn nasik minyak...yummy2...^^
hehe....
KAWEN la CEPAT
weiiii....lalalaa....




Sabtu, Ogos 14, 2010

aku

aku nak ckp yg aku tgh sedih skang ni..sedih..oke!!..
i need u...=(

Afgan – PadaMu Kubersujud

ku menatap dalam kelam

tiada yang bisa ku lihat
selain hanya nama-Mu Ya Allah

* esok ataukah nanti

ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah

reff:

kau tempatku meminta
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa

ampuniku Ya Allah

yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud

repeat *, reff

repeat reff

pada-MU

Khamis, Ogos 12, 2010

jemput...

jemput makan jom..heheh....^__^....

Rabu, Ogos 11, 2010

kenapa??

1st day pose arini.. kenapa buat sy sedih? awk xpaham sy... smpai hati awak slhkan sy.. sy tau sy xpandai... awk je betol.. sy jugak yg slh dlm hal ni.. sy nk ngs.. tp sy puasa arini.. sy thn... tp msj awk mmg sy nk xnak layan..sebab sy sakit ati ngan sikap awk.. awk la tempat sy mengadu.. tp awak slhkan sy.. sedih nye!!! sedih...

Selasa, Ogos 10, 2010

ahlan wasahlan ya ramdhan...

alhamdulillah... masih dipanjangkan lg umur ku utk meniti hari2 di bulan ramadhan ni... alhamdulillah..aku masih diberikan kekuatan dalam melalui tiap2 dugaan dan ujian dr Mu Ya Allah... insyaAllah.. tahun ni aku akan hiasi ruang2 hari ku dengan beribadat kepada mu ya Allah.. ya Allah... sunyi nye ku rasa.. bgn tdo trus aku tringat esok insyaAllah hari pertama ramadhan.. tp jauh di lubuk hati aku sedih sgt... bila kenangkan thn ni adalah tahun pertama aku berpuasa tanpa ayahanda tercinta... ya Allah... sayunye.. menitis air mata ku bila tringatkan saat arwah masih hidup.. setiap kali waktu bersahur...berbuka arwah setia menunggu kami... tringat lagi bulan puasa thn lepas.. arwah xleh berpuasa akibat sakit perut yg terok.. xsngka penyakitnya meragut nyawa arwah... bapak..ain rindu bapak... tringat waktu aku kecik2., aku ske pelok arwah dr belakang... tdo dengan arwah.. gelak2...gado2..hehe.. gado2 biasa la.. pendapat bercanggah... ya Allah... aku berdoa agar ramadhan tahun ni masih seindah seperti tahun2 yg lepas.. bapak.. ain xkan pernah lupakan bapak... doa,al-fatihah sentiasa ain sedekahkan utk bapak.. buat mak... ain syg mak... mak mesti janggal kan,,,thn ni berpuasa tanpa bapak... berpuasa pon kat umh kak ina.. mst mak sedih.. aku dapat rasakan.. mak jgn menangis lagi... mak kuat... sgt kuat... aku pon kena kuat., mcm mak.. syg mak.. menitis air mata ku ya Allah... aku mohon Kau tabahkan hatiku ya Allah.. amin....

buat seluruh umat Islam :: selamat menyambut bulan ramadhan yg penuh ngan keberkatan.. insyaAllah... tingkatkan amalan, hiasi peribadi ..

Khamis, Ogos 05, 2010

pencurik!!!


PENCURIK!!! ko memang dasar org yg xberilmu... tu la.. kecik2 mak pak ko anta g sekolah ko xnak belajar kan.. mmg aku ckp kasar..memang!! mmg patot buat org yg xda akal mcm ko yg mencurik!! knp ko mencuri?? nak bli dadah? ganja? atau ape?? knp umah mak aku? ko g la rompak kedai emas ke yg mmg dah kaya tu... watpe g mencurik kat umah mak aku.. hbs gelang2 mak aku ko amik...lappy akk aku ko bantai..duit gaji abg aku ko kebas, nset akk aku ko lesapkan,.. ko mmg manusia yg xtau hukum.. ko nak tau ape hukum mencuti ni?? ni ko baca ni.. Mencuri itu adalah salah satu daripada dosa-dosa besar dan mewajibkan potong tangan ke atas si pencuri itu.
Sebagaimana dengan firman Allah yang bermaksud:

”Pencuri lelaki dan pencuri perempuan hendaklah kamu potong tangannya sebagai balasan pekerjaan, dari siksaan daripada Allah, Allah maha perkasa lagi maha bijaksana”

ko nak??? ko mmg layak.. aku kalu dapat ko.. ase nk je aku pijak2 perot ko sampai terburai isi perot.. sebab aku terkejut dengar berita tu mlm td.. ko pukau depa utk ko sebat sume.. ko mmg ptt di hukum..

HUKUM!!! POTONG TANGAN!!!!!
HUKUM!!! POTONG TANGAN!!!!!
HUKUM!!! POTONG TANGAN!!!!!
HUKUM!!! POTONG TANGAN!!!!!

Rabu, Ogos 04, 2010

sebagai teman

Sejauh manakah ketabahan hati
Menempuhi dunia
Walaupun kau jauh
Kau tetap di hati
Temanku
Percayalah

Begitu tulusnya perhatian kamu
Kepada diriku
Hidupku berombak
Namun kau selalu ada kuatkanku

Oh mengapa

Dunia ini begini

Ku cuma manusia biasa

Yang hanya inginkan hidup

Seperti yang lain (seperti juga yang lain)

Mengapa harus begini

Sejak hari itu hatiku terluka

Namun ku sembunyi

Ku juga mengerti

Walaupun terselindung

Kau teman

Aku fahami

Oh Tuhan

Tunjukkanlah jalanMu

Padaku untuk bahagia

Selamanya


Kuatkanlah diri menjalani semua ini





sayang kamu




bercuti dan berjalan-jalan bersama kamu amat menggembirakan aku,,, sayang kamu seluruh hatiku.. smoga kamu juga begitu.. utk kamu sayang..
I LOVE U...