Selasa, Ogos 10, 2010

ahlan wasahlan ya ramdhan...

alhamdulillah... masih dipanjangkan lg umur ku utk meniti hari2 di bulan ramadhan ni... alhamdulillah..aku masih diberikan kekuatan dalam melalui tiap2 dugaan dan ujian dr Mu Ya Allah... insyaAllah.. tahun ni aku akan hiasi ruang2 hari ku dengan beribadat kepada mu ya Allah.. ya Allah... sunyi nye ku rasa.. bgn tdo trus aku tringat esok insyaAllah hari pertama ramadhan.. tp jauh di lubuk hati aku sedih sgt... bila kenangkan thn ni adalah tahun pertama aku berpuasa tanpa ayahanda tercinta... ya Allah... sayunye.. menitis air mata ku bila tringatkan saat arwah masih hidup.. setiap kali waktu bersahur...berbuka arwah setia menunggu kami... tringat lagi bulan puasa thn lepas.. arwah xleh berpuasa akibat sakit perut yg terok.. xsngka penyakitnya meragut nyawa arwah... bapak..ain rindu bapak... tringat waktu aku kecik2., aku ske pelok arwah dr belakang... tdo dengan arwah.. gelak2...gado2..hehe.. gado2 biasa la.. pendapat bercanggah... ya Allah... aku berdoa agar ramadhan tahun ni masih seindah seperti tahun2 yg lepas.. bapak.. ain xkan pernah lupakan bapak... doa,al-fatihah sentiasa ain sedekahkan utk bapak.. buat mak... ain syg mak... mak mesti janggal kan,,,thn ni berpuasa tanpa bapak... berpuasa pon kat umh kak ina.. mst mak sedih.. aku dapat rasakan.. mak jgn menangis lagi... mak kuat... sgt kuat... aku pon kena kuat., mcm mak.. syg mak.. menitis air mata ku ya Allah... aku mohon Kau tabahkan hatiku ya Allah.. amin....

buat seluruh umat Islam :: selamat menyambut bulan ramadhan yg penuh ngan keberkatan.. insyaAllah... tingkatkan amalan, hiasi peribadi ..

Tiada ulasan: