Rabu, Julai 06, 2011

kisah berebut menyelotape....

hype! assalamualaikum sume...hee....;)

dis entry aku nak becerita sikit tentang pekerja kat tempat LI aku skang ni..hee... golongan yang bekerja kat bengkel tu kebanyakannye adalah bangla dan myanmar.. (aku wat sama-sama ngan dedorang tauuuu.....) haaa....giituuuu~~~

dari minggu lepas sampei la minggu ni, aku bizi gak la sikit-sikit..hee..dok bantu membungkus produk tempahan dari chennai.. banyak oo..dah la banyak, lelain saiz plak tu.. mmg bebanyak kali la jugak wat double chek...haha...(dah bebanyak tp double plak...haha...)  oke!

nak ditambahkan crite, orang bangla dan myanmar ni bukan paham sangat bahasa melayu ni..attoii..payahnye la nak bg dedorang paham..kekadang menyampah..dan kekadang kelako la plak.. mane tidaknye, dok sebok membungkus, die dok sebok cam nak belumba... belumba membungkus dan menyelotape ngan lelaju nye.. aku plak dok gelakkan aje la ngan QC kat situ...hehe...

naik gabra je aku wat keje.. die cam xske je tgk aku yang menyelotape kan kotak tu.. cepat2 die nak nyelotape.. haihh.. dah gitu rope nye, aku pon angkat kaki la.. haha.. dok opis lagi nyaman berekonnn.. ;) .. kalu korang nak tengok rope bangla tu..ha.. ni aku tampal pic kat bawah ni...die dok tgk aku menyelotape kotak... dalam hati die aku tatau la die ngata aku ape ke kan..hehe..bio kan...



  haaaa....tu die..jadi mando...tgk aku menyelotape kotak itu..huhh........


crite seterusnya pula ialah... tadi untuk kali ke2 aku telah mencederakan tangan myanmmar sorang.. hehe.. 2 kali die kene pisau aku daaa... kecian... (sakit katenye..) haha.. kene pisau kot..sape yang x sakit kan.. hee....aku x sengaja la bro..sori daaa......

aku dok men cucuk je pisau x pandang kiri kanan, nahhaiiii....aku cocok tgn myanmar tu, then die pandang aku ngan genggam tgn erat2... haa...ayootttt sudah...lam hati aku (haaa..sudah awatnye die ni muka len mcm ni...) aku pon tny...."ha! kenapa??? ".. die diam je...genggam tgn erat2 lg ngan muka sedih...(bajet aku paham la..haha..) aku pon ngan bijak nye... "ha? kn pisau lg ke??" niat aku joke je... upenye betol2 kene daa....haha.. nahhaiii..nasib ko la aku men cocok kotak upenye tangan ko ade kat atas kotak tu..hee.... lap2 le ye darah tu... rugi lak setitik dua... haiiishh..kahsihan...





 ni pic bebudak LI lagi 2 orang sedang bantu mamat myanmmar yang dah 2 kali aku toreh pisau kat tangan die..haha....:p


:: maaf...kualiti gambo kureng sebab guna kamera nokia3310 jew....


pengajaran dari entry ini adalah ::
bekerja la anda dengan lebih yakin dan ikhlas.. jgn la belomba-lomba menyelotape sampei leh mencederakan org lain....hehehe....





2 ulasan:

aku la.... berkata...

heh....bgelumang bau myammar la ko....hahahaha

red berkata...

hahahaha...tu yg x menahan tu..bau huh!